woensdag 16 december 2015

Bordeaux

Gisteren kwam ik rond een uur of 18.00 aan bij het hostel in Bordeaux. Mijn eerste keer alleen in een hostel, dus best een beetje spannend! Helaas zat het nieuwe mensen leren kennen of een avond met vreemden doorbrengen er niet in, aangezien mijn kamer en het hostel zelf nogal verlaten waren. Toen dus maar alleen op pad gegaan. Eerst snel wat gezocht om te eten. Het werd de Mac, lekker snel en lekker fout. Ik had namelijk bedacht om daarna naar de film te gaan. Ook iets om een keer in een ander land gedaan te hebben en aangezien het een beetje miezerig weer was en er niemand anders was om wat mee te doen een ideaal uitje! Na wat zoeken en haasten om op tijd te komen, bleek ik het geluk te hebben om in de mooiste bioscoop die ik ooit gezien heb, een film te gaan kijken. Toen ik de zaal binnen kwam deed het me namelijk denken aan een concertzaal of een theater, niet aan een bioscoop. Eigenlijk had ik het al een beetje aan de gevel kunnen zien wat me binnen te wachten stond.

un+une was de film die ik zag. Heel veel mooie beelden en een mooi verhaal, voor zover ik het begreep natuurlijk. Ik kreeg voornamelijk de grapjes niet altijd mee. Dit merk je namelijk goed aan het feit dat de hele zaal begint te lachen en jij denkt: uhhm, haha? Op de terugweg naar het hostel genoten van alle (kerst)verlichting in de stad.

Afgelopen nacht niet erg geweldig geslapen, aangezien het eigenlijk wel een beetje gek is als je met drie onbekenden in een kamer slaapt. Toch redelijk vroeg op vanochtend om Bordeaux te gaan verkennen. Pfoe dat was wel even wat anders dan de 'steden' die ik tot nu toe bezocht had. Bordeaux is in vergelijking enorm! (Misschien ben ik toch iets te veel aan het platte land gewend geraakt :p) De stad is groots en ruim opgezet, met mooie statige gebouwen. Ik heb eigenlijk niets meer gedaan dan rondgelopen, gekeken en bewonderd. Ik heb geen voetjes meer over en ik heb nog niet eens alles gezien! 'S avonds in het hostel gegeten en twee van mijn franse kamergenootjes ontmoet. Helaas allebij niet echt enthousiast/gemotiveerd om andere mensen te leren kennen. Ik ben dus vervolgens nog even alleen op pad gegaan om nog wat gebouwen verlicht te kunnen zien en nu heb ik dan wel mooi de tijd om een blog te schijven! Hieronder wat foto's van Bordeaux bij dag en bij nacht.
Place du mirroir. Helaas was er 's avonds geen water meer, waardoor het spiegeleffect dus niet aanwezig is. In het echt trouwens ook stukken mooier dan op de foto!
De beroemde brug!
Kathedraal, helaas gesloten dus heb hem niet van binnen kunnen zien.





2 opmerkingen:

Anoniem zei

Onwijs gaaf zeg, de bioscoop en de stad. Nog ff en je bent weer thuis. Dan op de bank voor de thuisbioscoop. Penoza, Flikken Maastricht en Heel Holland Bakt staan voor je klaar :) Kusss, Papa

Annelies zei

Mooie stad zo te zien,geweldige fotos,geniet lekker